Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

onsdag 7 augusti 2013

Vad åt jag egentligen

Jag har aldrig tidigare skrivit ner vad jag egentligen ätit under mina aktiva perioder av hetsätning och den här förteckningen kommer säkert inte att vara komplett utan det finns förmodligen saker jag har förträngt. Det ger dock en bild av vilka mängder som går att inta på en begränsad tid. Har försökt att minnas så gott det går =)

  • Hel falukorvsring, gjorde inget om den var frusen, snarare tvärt om
  • Stor förpackning knäckebröd, gärna havreknäcke
  • Ett litet paket bregott, underbart gott på knäckebröd med falukorv uppepå
  • Två påsar gifflar
  • Ost, obegränsat
  • En rulle kex
  • Smörgåsar i okänt antal, gärna med skinka och ost eller marmelad och ost
  • 1,5-2 liter glass, helst vanilj eller krokant
  • Choklad, kola och lakritssås så mycket som möjligt
  • Stekt havregryn med sirap och socker
  • Sylt
  • En påse kokt tortelini med massor av ketchup
  • 2 stora (200 g) chokladkakor gärna daimsmak
  • Naturgodis i okänd mängd, allt som fanns hemma
  • 2 paket Finn crisp med majonnäs på
  • majonnäs 
  • 2 kokta ägg och kaviar gärna på knäckebröd
















Om detta räckte i 1,5 timma tog det tid att äta. Oftast matade jag på tills det tog tvärstopp i magen. Då kunde jag förvänta mig en kramp som var fruktansvärd. Det är ju inte fören ca 1 timma efter att du ätit som du är som mättast. Tänk er då en timma efter detta intag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar