Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

måndag 22 juli 2013

Första kontakten med sjukvården

Jag hade tillslut tagit mod till mig för att kunna ringa till vårdcentralen. Det här är flera år sedan och jag kommer faktiskt inte ihåg när utan bara själva händelsen. Jag hade varit överviktig länge och något behövde göras. Min tanke var någon form av medicin och sen skulle allt bli bra. Hade ju provat att gå vid dietist och det fungerade inte. Dietisten berättar jag om i ett annat inlägg.

Ringer och får prata med en sköterska. Ber om en tid till doktorn. Det behövde inte vara en akuttid utan bara en möjlighet att få prata med en doktor. Varför då frågar sköterskan. För att jag behöver hjälp med min övervikt svarar jag. Sköterskan fräser att de faktiskt inte har tid för oss som inte förstått att vi inte skall äta för mycket, om vi bara kunde låta bli alla kakor, bullar och läsk så skulle allt se annorlunda ut. Det predikar hon för mig i telefon, det var det siste jag behövde höra. Skammen kommer och jag vet ju hur misslyckad jag är och nu är det bevisat. Denna människa har just talat om för mig att jag är precis så värdelös som jag själv trodde.

Jag får ingen tid till doktorn och bestämmer mig för att aldrig mer be om hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar