Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

onsdag 24 juli 2013

Gör ett nytt försök

Åren går och jag söker kontakt med läkaren i ett annat ärende. Sitter och väntar på receptet på migränmedicinen och, som från ingenstans, kom modet och jag frågade om det fanns någon möjlighet att få hjälp med min övervikt. Jag sa att jag har en förmåga att äta alldeles för mycket och att jag har provat det mesta som går att prova.

Doktorn tittar på mig och säger att det enda hon kunde göra var att skriva en remiss för operation. Jag hade slagits av den tanken och tyckte att det var ett bra förslag. Doktorn undrade vilken metod som jag ville ha remiss på. Var det Gastric Bypass eller var det Gastric Banding. Jag hade ingen aning om skillnaderna och kunde inte välja. Doktorn skrev upp de båda alternativen på en lapp och så skulle jag gå hem och bestämma mig. Sedan kunde jag höra av mig så skulle hon skriva remissen. Jag ringde aldrig!

Jag gick hem och läste på och kom fram till att det var Gastric Bypass som var mitt alternativ. Samtidigt som jag redan då hade en förhoppning om att kunna arbeta med överviktiga individer, framförallt ungdomar och hjälpa dem till ett bättre liv. Hur skulle jag kunna stå framför de här människorna och tala om för dem hur de skulle gå ner i vikt om jag inte själv hade provat. Jag kunde inte fuska genom att opperera mig. Fusk eller inte men så tänkte jag då och det utan större värderingen än så.

Jag tänkte att det måste finnas ett annat sätt att gå ner i vikt frågan var bara hur???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar