Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 19 juli 2013

Nystart

Jag har tidigare bloggat på "Tankar och påhitt" men nu har jag bestämt mig för att renodla denna nya blogg. På min "gamla" blogg finns det mycket smått och gått så titta gärna in där.

Den här bloggen kommer att handla om sockerberoende och hetsätning men det kommer också finnas kost, recept, träning, motivation och liknande.

Jag kommer, med tiden, att berätta vad jag har gått igenom för att komma dit jag är idag. Det kommer bli motgångar och medgångar. Ingenting är lätt. Det kommer finnas perioder när det inte blir så många inlägg, just av den anledningen att det inte finns så mycket att skriva. Eller för att jag helt enkelt inte orkar just då.

Den gamla bloggen kommer att finnas kvar och det är möjligt att det kommer ett och annat inlägg där också. Det beror på vad jag får för mig att skriva om.

Har du frågor och funderingar är du välkommen att kontakta mig. Jag lägger ut mailadress snart. Måste skapa en som får höra till bloggen =)

2 kommentarer:

  1. Hej Vad det stämmer in på mig , går okså fundera på att börja med LCHF .Skall bli intressant att läsa om din fortsättning

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Välkommen! Jag kan bara råda dig att prova. Det är tufft i början men värt det =) Lycka till och säg bara till om du behöver en puff i ryggen!

    SvaraRadera