Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 27 juli 2013

Dagens träning 130727

Segt var de när klockan ringde i morse. Hade bestämt mig för att gå på gymmet till klockan 9 och bör hinna äta frukost före. Brukar försöka gymma på lördagsförmiddagen. Gymmet är stängt och jag har nyckel. Perfekt att gå runt och träna själv. Ingen som är i vägen och jag kan göra som jag vill ;)

Idag var det rygg, biceps och sneda magmuskler som skulle få sin en omgång. Ryggövningar blev rodd, marklyft, ryggresningar och diagonallyft. Ryggen är min svaghet fram för allt svanken så den behöver tränas lite extra. Känner direkt om jag inte tränar eller stretchar ryggen. Tränade även svanken genom att ligga på mage och flytta knäna ut och tillbaka. Rumpa och svank får jobba gott.

Bicepsövningar fick bli vanliga bicepscurl och "tummen upp" (håller i hantel med tummen riktad upp mot taket). Den övningen var tung idag...

Sneda magmuskler blev den övning jag kallar för orkanträdet. Har ingen aning om vad den heter egentligen. Du står med fötterna höftbrett isär. Håller en handduk mellan händerna, ca 10 cm mellan händerna. Sträcker armarna rakt upp och jobbar från sida till sida. Se bara till att du inte lutar framåt eller bakåt och att det verkligen är de sneda magmusklerna som jobbar.

Så lite stretch på det. Rygg, baksida av lår och nacke är obligatorisk stretch för mig när jag är varm i kroppen. Gör jag inte det så packar svanken ihop och jag går värre än damerna med rollator ;)

Sen är det bara att invänta eventuell träningsvärk och känna att kroppen fått jobba skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar