Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 4 april 2014

Havet är djup...

Lånad från Internet
Havet är djupt, nere på botten här är det toppen! Titta och njut... Så sjunger Sebastian i Lilla Sjöjungfrun.
Det har fått en annan innebörd när jag själv är på botten av mig själv. Efter att ha varit på botten ett par dagar skall jag nu försöka ta mig upp igen. Det är strömt och inte helt enkelt att ta sig upp. Vatten gör en flytande men i det här fallet är det tvärt om. Tyngden i kroppen gör det svårare att komma upp till ytan.

Lånad från Internet
Men jag har gjort det förr och kommer att göra det igen. Fortsätt simma, fortsätt simma... Från filmen Hitta Nemo.





2 kommentarer:

  1. Jag beundrar din dagliga kamp. Jag tycker du är stark och önskar verkligen att du kommer dit du vill. Kram ann b

    SvaraRadera