Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

söndag 11 augusti 2013

Sviterna från i går....

Åt ju en massa cashewnötter i går och som jag förväntade mig så blev det en lång natt full av magknip och obehag. Idag har det sedan varit full rulle i magen men tack o lov så börjar det lugna sig nu.

Annars har dagen varit precis som väntat, öppna kylskåpet, stänger kylskåpet, öppnar kylskåpet, stänger kylskåpet. Vandrar till datorn, till kylskåpet, till datorn o s v. Rastlös, sötsugen, frustrerad, irriterad, hjärtklappning, yrsel och skakningar. Precis som det skall vara när giftet skall ut ur kroppen. Försöker uppehålla mig med att göra så mycket som möjligt för att ha annat att tänka på. Det gäller att uthärda de första tre dagarna. De är de värsta dagarna för mig. Nu är snart dag ett klar och förhoppningsvis lättar det lite i morgon. Tidigare gånger har dag två varit som idag så jag önskar nu att det ger sig i morgon.

Värst är rastlösheten och yrseln. Rastlösheten går inte att ta på. Du är så trött så att du kan sova stående men det kryper i hela kroppen så du kommer inte till ro ändå. Försökte vila middag bara för att få ro men det gick inte. Ibland fungerar spikmattan men inte idag.

Nu gäller det att ha städat undan allt som skulle kunna göra att jag faller igen. Inte heller gå på affären för då är det kört. Allt som skulle kunna kicka igång kroppen igen är borta. Oavsett hur många gånger jag öppnar kylen så kommer det inte tillbaka. På något sätt infinner sig en sorg. Inget mera gott..

Ibland är det som om jag kliver ur mig egen kropp och står bredvid och tittar på. Tänk att hon vandrar på detta sätt och ändå fattar hon inte att det inte finns något. Jag vet ju att kylen är rensad på det jag egentligen vill ha. Men ändå öppnar jag den för det kan ju ha ändrats.

Yrseln brukar jag kunna hålla i schack med att med att dricka mycket och äta ordentligt. Det är ju kroppen som talar om för mig att om du inte äter sött nu så dööööörrrrr du!! nej det gör jag inte men det är lagom plågsamt så länge det varar :(

Det är under den här perioden som jag varje gång undrar varför? jag vet ju att det är precis så här det blir. Jag vet att det kommer att vara så framöver också, ändå hoppas jag att det "gått över" och att jag kan äta normalt igen. Vad nu normalt är....

Nu återstår troligen två dygn till innan det vänder, dock hoppas jag att det vänder i morgon eftersom det har varit en tuff dag idag.

Min hjärna är smartare än vad jag är. Det måste jag acceptera och lära mig att hantera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar