Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 20 augusti 2013

Semester och rutiner

Tänk egentligen vad rutiner betyder. Hur mycket vi använder dem för att hålla oss flytande i vardagen. Jag är väldigt beroende av rutiner för att kunna hålla min kost. Och håller jag inte den så är jag snart tillbaka i gamla vanor och det vill jag inte.

En vanlig dag när jag jobbar ser ut så här:
04:30 Klockan ringer
05:00 Frukost, oftast 1 kokt ägg med crème fraiche
senast 06:00 avfärd mot jobbet
senast 07:00 på plats på jobbet. Ställer in den färdiga matpåsen i kylen. Hämtar 1 liter vatten och 1 kopp kaffe.
09:30 Förmiddagsfika med 1 kokt ägg
12:00 Lunch, äter då den medhavda maten.
14:30 eftermiddagsfika, äter ca 1 dl keso eller ½ avokado
ca 16:00 Åker senast från jobbet
17:00 Senast hemma och ofta hungrig. Är kl 17 så slänger jag ihop en omelett för att inte bli för hungrig. Risken är då större att jag äter något som inte borde ätas. Är jag hemma tidigare så lagar jag mat och ser till att det finns till matlåda ett par dagar till.
Sedan är det oftast någon form av träning eller pass framför datorn.
ca 20:00 tar en kopp te och kanske ett par bitar ost om jag blir sugen på något.

Det är få av dessa rutiner som fungerar under semestern till exempel. Jag vill ha semester men inte tappa rutinerna. Har ännu inte lyckats få ihop det men kanske det går så småningom.

Bland det värsta som kan hända är att jag åker iväg och inte vet vad det finns för mat att få tillgång till. Så nu den senaste veckan har jag levt på sallad från ICAs salladsbar. Det är ett hyfsat säkert kort men fy så tråkigt i längden.

Jag behöver mina rutiner. Jag behöver även semester MEN då behöver jag andra, bra, rutiner. Den kombinationen är inte uppfunnen i mitt hem ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar