Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 2 augusti 2013

Dagens träning 130802


Hästar är ett stort intresse, stort i ordets rätta bemärkelse då denna vackra och snälla varelse mäter ca 170 cm i manken. Har ingen egen häst utan får låna och använda, bland annat, denna häst när jag vill. Det är en förmån jag är väldigt tacksam för!
Idag blev det en tur i skogen utan annat hästsällskap. det har vi oftast när vi är ute. Fast det är klart sällskap hade vi. Av närgångna flugor, bromsar och flygmyror. Hur många som helst var det och jag blir tokig på alla som skall in i öron, näsa och mun. ÄCKLIGT!!
Idag blev det en joggingpromenad för Wille (hästen) och  mig. Skönt och avslappnat. Dock fick han väldigt bråttom hem. Ovanligt? Nej inte det minsta. Han är ju häst ;)

Att kunna ut och rida är den bästa stresshanteringen jag kan komma på. Du måste helt enkelt kunna byta fokus och vara här och nu. Är du inte det, är du heller inte kvar på hästryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar