Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 3 augusti 2013

Hälsodag hemma hos Ulrika

Idag var det då dags för hälsodagen Hemma hos Ulrika. Jag hade anmält mig själv och åkte dit utan sällskap. Lite småspännande får jag säga. Brukar oftast ha någon mer med mig när jag åker iväg. Insåg att vi inte var så många som åkte själva. 

Jag tyckte det var skönt att åka själv. Då blev det verkligen en dag för bara mig. Jag kunde fokusera helt på mig själv. Det blev tydligast under power walken innan lunch. Alla andra gick och småpratade med sina vänner men jag gick i min egen värld och fick vara där =)

Dagen började med yoga i ca 90 minuter, då var det 15 min avslappning också. Yogan höll Malin Schulz i den var lagom tuff och jag tror att mina axlar och handleder kommer att ha en annan åsikt i morgon ;)
Sedan fick vi frukost, det fanns naturell yoghurt, nyrostad müsli, fruktsallad och kaffe/te. Jag åt av yoghurten. Därefter hade Ulrika en föreläsning om sin egen väg till välmående. Den stämmer väl överens med min måste jag säga. Tror dock inte att Ulrika har sockerproblemet då hon äter te x bröd, pasta och godis någon gång ibland. Efter det var det dags för power walken, 4,6 km i rask takt, svetten rann men de gjorde den ju redan under yogan. Det var definitivt ingen tillställning om man inte vågar svettas inför andra. 

Lunchen innehöll rostbiff, quinoa och rödbetssallad, grönsallad, fetaost och aioli. Smakade lite av allt faktiskt. Nu återstår bara att se om jag fixade den lilla mängden quinoa. Jag hoppas det annars får ni läsa om min avgiftning i morgon....

Malin pratade sen om träning och att hitta motivationen att komma igång och träna. Sedan var det dags för Ulrika att prata om kolhydrater, fett och proteiner. Hon pratade även om olika dieter och bland annat lchf. Den diskuteras väldigt mycket i media just nu. Jag var ensam om att äta lchf just nu, en annan kvinna hade provat. Jag redogjorde snabbt för mina hälsofördelar och hoppas att någon vågar testa. Det passar inte alla men det vet du inte fören du provat.

Sedan avslöt  vi dagen och gick hem med massor av inspiration. För det får jag säga att jag har. Nu skulle jag kunna sluta mitt jobb och bara ägna mig åt hälsa och hjälpa andra människor. Fast jag får ta det lite i taget. Ekonomin tillåter inte att jag säger upp mig.....







2 kommentarer:

  1. Åh jag var sugen men kunde inte idag:/ hade varit kul att träffa Malin igen också (vi gick ju samma"klass" på pt:n)! Kul med inspiration:)
    Stor kram
    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Malin kommer tillbaka nästa sommar och har yoga då får vi försöka åka dit =)

      Kram kram

      Radera