Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 27 augusti 2013

Tonfiskröra med vitkålsspagetti

En av mina favoriter är tonfiskrör med vitkålsspagetti. Antagligen för att det går snabbt att tillaga.

Riv vitkålen med osthyveln så får du små strimlor som kokar fort. Jag brukar krydda vattnet med salt, svartpeppar och lite basilika.

Under tiden det kokar så kramar jag ur vattnet ur tonfisken. Jag väljer tonfisk i vatten för jag tycker den är godast. När vattnet är ordentligt urkramat så tillsätter jag crème fraiche, salt, svartpeppar och dill. Rör runt och tillsätter eventuellt mer crème fraiche beroende på hur lös konsistens jag vill ha.

När tonfiskröran är klar är oftast vitkålen det också. Häller av vitkålen och lägger upp den tillsammans med tonfiskröran.

Gott och snabbt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar