Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 10 augusti 2013

Matdagbok och dagens träning 130810


 Börjar så klart dagen med frukost. Idag blir  det omelett gjord på 2 ägg och 2 msk grädde och 1 msk vatten. Hackade i lite röd paprika för att få färg. Sedan rev jag i lite lite ost. Det är ju så gott med ost i omeletten. Steker den så att den får lite färg. 0,5 liter vatten fick jag i mig också.

Sedan bar det av till gymmet för träning av biceps och rygg. Biceps blev vanliga curl med stång och sedan tummen upp. Har gått ner i vikter då
det gjort ont i muskelfästena.  Rygg blev rodd med skivstång i dag. Har tidigare kört i maskin men inte riktigt fått till det men det gick bättre idag.
Sedan körde jag marklyft och ryggresningar också. Passade även på att
stretcha ordentligt när kroppen var så varm.

Väl hemma igen blev det ostmacka med avokado. Ror ihop ½ avokado med lite citron och örtkryddor. Skär skivor av osten använd kniv så det blir riktiga skivor. Skivade även lite lök och tomat. Riktigt gott och enkelt!



Till lunch blev det broccoli- och ädelostsoppa. Enkelt att göra. Tar 1 kilo fryst broccoli och 1 ädelost av valfri sort. Kan ta 2 om du vill ha mycket smak. Kokar med lite vatten och ca 1 dl grädde. Koka sönder och mixa det som behövs. Justera sedan konsistensen på soppan med hjälp av vatten eller grädde. Blir den för blöt så låt den koka ett tag till.



Middagen bestod av kotlett, kokta grönsaker och grönsallad. Skivade kotletten och kryddade med salt och citronpeppar. Stekte så den fick fin färg och lät den koka klart i lika delar grädde och vatten. Salladen innehöll isbergssallad, paprika, tomat och gul lök. Sedan var det kokta grönsaker med broccoli, blomkål och morötter. Brukar dock försöka plocka ur morötterna då de är för söta ibland.

Sedan ramlade ett otroligt sug över mig. Hade handlat nötter tidigare, fråga inte varför för det är inget jag brukar ha hemma. Har varit sötsugen i flera dagar så vid något förvirrat tillfälle måste jag ha handlat det. Här slår mitt problem till....

Jag äter i alla fall upp alla nötter och har nu så jä**a ont i magen. Jag vet exakt vad som kommer att hända och hur jag kommer att må i morgon :( Blir arg på mig själv över att jag inte fixade detta men nu är det gjort och i morgon (eller i natt när jag ändå inte kan sova pga magvärken) kan jag läsa varför jag inte skall göra så här mot mig själv.

Det är något i kolhydraterna som jag inte tål. Magen sväller även om jag äter lite kolhydrater. Nu har jag inte ätit lite utan mycket så att jag är svullen och har ont nu är inte konstigt. Men men!!! kör du i diket är det bara upp på vägen igen och jag är just nu på väg upp och det kommer att bli lika tufft som alla andra gånger. Tyvärr!!!

Så god natt nu skall jag härda ut och ta nya tag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar