Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 27 augusti 2013

Avocadosallad

Avocadosallad
Min enkla avocadosallad innehåller:
Avocado
Ägg
Sallad
Tomat
Keso

(lägg till och dra ifrån det du inte vill ha)

Kryddar allt med örtsalt.

Det gula som ligger på keson är en röra som jag gjorde av crème fraiche, curry och lite andra kryddor. Inget jag rekommenderar så det receptet får ni inte. Blandningen var inte det godaste jag gjort så den måste utvecklas först.

Tips: om du inte använder hela avocadon så spara den delen som kärnan sitter i. Lägg i kylskåpet och den behåller sin gröna färg. Förutom några enstaka bruna sträck. Likaså om du gör en röra på avocado och inte vill ha citron i. Lägg tillbaka kärnan i röran och ställ i kylen. När det sedan är dags att servera så plockar du upp kärnan. Jag lyckas behålla den gröna färgen på avocadon i alla fall =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar