Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

måndag 19 augusti 2013

Hoppsan där kom livet ifatt...

Semester var de. Inget direkt planerat och tur var det.

Torsdag morgon 6:30 telefonen ringer. Ser att det är mamma och undrar hur länge har jag sovit. Uppfattar inte tiden fören efteråt. Mamma undrar om jag har tid att köra henne till akuten. Hon får liksom inte med sig sin vänstra sida. Försöker få henne att åka före i ambulans och så kommer jag efter. Jag var ju sovande och behövde vakna lite i alla fall. Mamma upplyser om att det började redan i onsdags och att hon trodde att det skulle gå över när hon sovit. Hon har ju problem med rygg och nacke så till viss del kan jag förstå. Fast jag vill inte!

Lasta en haltande mamma i bilen och gasa mot lass. Full rulle med undersökningar, prover, mera undersökningar, skiktröntgen och mer undersökningar och prov. Vi var inne straxt vid halv 9 (mamma ville ha kläder på sig innan vi åkte ;) och när klockan var 13 var vi på avdelningen.

Så nu sitter hon på en avdelning på lass och försöker träna upp ett vänsterben som inte kopplar som de skall och en vänsterhand som var helt utslagen. Men i går gick det att vicka på tummen för egen maskin. Så snart är hon på banan igen!

Tack och lova att jag har semester för hur sjutton skulle jag hinna annars =) så är det lite trögt med uppdateringar här så har jag inte glömt det utan bara inte riktigt tid =)

Kram på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar