Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 30 augusti 2013

Blodomloppet 130829



I går kväll var det blodomloppet i Visby. Motivationen var obefintlig men jag hade ju anmält mig och resten av laget skulle stå där och veta om jag inte dök upp. Orkade inte ordna med ersättare så jag tänkte gå ett varv i alla fall och sen var de över för i år.

Väl inne på området så började tanken på att springa att vakna till liv. Jag kunde ju börja springa och se hur långt jag kom. Då kunde jag ju gå efter det. Pratade med arbetskamrater som skulle gå och tyckte att jag startar i springgruppen och sen kommer de ifatt mig ganska snart efter start. Då kunde jag göra sällskap med dem =)

De kom aldrig ifatt eftersom jag inte slöt att springa. Jag gick uppför två relativt branta backar (för att vara på platta Gotland) och resten sprang jag. Innan har jag kommit 3 km sen har benen inte gått längre. Det har tagit helt slut och jag har fått gå hem. Men inte i går kväll. Nu har benen gjort bort sig ;) jag vet nu att de kan springa 5 km utan större problem...

Hela arrangemanget var trevligt och välorganiserat. Ingen direkt vind och vacker solnedgång över Visby. Det gjorde det lite lättare att springa också.

Dagsformen idag är också helt okej. Tänkte att träningsvärken kommer att infinna sig men ännu är det lugnt och jag hoppas att det kommer att förbli så.



Blodomloppet

2 kommentarer: