Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 1 mars 2014

En snabb förändring..

Ja ibland svänger det snabbt. Jag har nog inte fattat det fullt ut egentligen.

Hade en uppgift som skulle redovisas till min sponsor. Vi skulle höras vid halv nio i morse och sedan var dagen ledig för alla andra aktiviteter. Ringer som bestämt och sponsorn svarar. Vanlig rutin är att läsa sinnesrobönen tillsammans. Den finns längst ner om du vill läsa den.

Sedan har min sponsor något hon måste berätta. Sponsorn har efter fyra år som drogfri fått ett återfall. Det innebär att jag inte har någon sponsor längre. Det är inte möjligt för min sponsor att fortsätta och därför behöver jag leta efter en ny sponsor. Problemet är då att sponsorer inte växer på träd :(

Jag har, till och från, tänkt idag att jag kan lika gärna äta sådant som jag inte äter. Min hjärna har gjort allt vad den kan för att lura mig att ta drogen. Jag behöver ju inte redovisa min kost för min sponsor, då kan jag äta vad jag vill. Min hjärna får mig att tro att det är bara för min sponsor som jag gjort detta. Men så fel den har! Jag har gjort och gör det här för min skull och nu får jag försöka fortsätta på egen hand i den mån det går. Vårt arbete kommer jag att skriva mer om, så långt som vi har hunnit.

Sinnesrobönen 
Gud, ge min sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan 
och förstånd att inse skillnaden.
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar