Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 13 mars 2014

Ålderskris?!?!?!

30- och 40- och 50- års kris har jag ju hört talats om. Men finns det 35-års kris också? i så fall är jag drabbad.

Jag är gammal och har inte fått något gjort i mitt liv. Jag är inte helt klar med utbildningen. Jag har förvisso jobb. Fast jag vet inte om det är något jag vill göra i all evighet.

 Inga barn och ingen gubbe. Förlåt det borde vara i omvänd ordning men skit samma.

Jag har ett tråkigt liv som går ut på att klara av vardagen och inte falla för frestelser. Funderar jag på att gå ut och dansa så väljer jag att stanna hemma för jag är så trött. För att inte tala om hur trött man är flera veckor efter.

Jag har gått ner i vikt vilket jag är väldigt tacksam för. Problemet är att jag inte vet vad jag skall ha för kläder längre. Vilken är min stil? Jag har aldrig behövt tänka på det för det har bara varit att ta det som fanns i den storleken. Svaret jag får är att du passar i det du trivs i men jag kan inte gå i skitiga stallkläder hela tiden :D Någon gång måste dom av och då är det lämpligt att ta på sig något annat.

Hittar jag en tröja eller byxor så ställer jag mig frågan. Passar jag i det här? Jag vill inte se ut som en gammal kärring och jag vill heller inte se ut som en desperat tant ;) Jag vill ha lite attityd och ändå stil. Stylingprogram hade varit toppen. Då kunde jag få lite idéer om hur jag kan göra.

Frisyr då? tråkig och alldeles dötrist. Har håret på utväxt och det är i den längden när det inte går att göra så mycket. Det är för kort för att sätta upp och det är för långt för att göra något annat med. Det behöver gödas så att det växer ut snabbare.

Jag vet varken ut eller in så jag får väl inse att jag har en ålderskris :( ja ja jag överlever väl det med men behöver räta ut en del frågetecken!


3 kommentarer:

  1. Besök en sån där stil/färgkonsult, det ska jag göra när jag någon gång kommer till min normalvikt...... inte för att jag inte vet hur jag vill klä mig men för att jag tror att det vore kul att göra en sån grej. Eller åk till ngt ställe där de har en personal shopper så kan du nog få mycket förslag o märket säkert vad du absolut inte vill ha ;)
    Kram Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag funderat på men har för mig att det är ganska kostsamt :( Personal shopper?? undrar om det ens finns på Gotland :D Kram

      Radera
    2. runt 500-700 hundra för en färgkonsult, tror jag:) c googla ;)
      , kram

      Radera