Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 8 mars 2014

Storleken har betydelse

Jag hade hittat en klänning i ett skyltfönster. Idag blev det dags att se om den fanns kvar och det gjorde den. I storlek medium. Det får jag aldrig på mig men ändå ville jag testa. Bara så att jag vet om den var snygg eller om jag inte ens fick på mig den. Hittar klänningen och en vårjacka direkt. Provar jackan i storlek 42/xl. Först förstår jag inte hur xl kan bli 42 men i denna modell så var det så. Jackan sitter som en smäck. Kanske inte så konstigt att jag upplever min vinterjacka som stor och pösig, den är i storlek 48.

Provade klänningen i storlek M och jag kunde ha den. Jag är fortfarande storlek xl och xxl. Jag hämtar kläder i de storlekarna och sedan hänger det som ett tält i blåsten. Snett och galet. Jag får fixa mindre kläder att prova.

Hittar lite andra kläder och vissa satt bra i storlek L och andra satt bra i storlek M. Vad svårt det är att veta vilken storlek jag har. Jag är ingen vän av kläder som sitter som ett skinn. Jag vill ha kläder som sitter bra och inte framhäver alla valkar jag har. Jo jag har valkar kvar, det är skinn som har samlats och inte hunnit med.

Väl hemma var det dags för städ. Trist som vanligt så helt plötsligt provar jag skor. Rosa och svarta stilettklackar, sandaler med stilettklack och ett par kängor. Skorna med klack är för stora. Något har hänt med mina fötter nu på senaste tiden. Mina skor är för stora. Likaså mina vinterridstövlar. Med en iläggssula så kan jag ha skorna igen men jag blir så förvånad.

Jag behöver beställa kläder för att ha något som passar. Det mesta i min garderob är fel storlek. En del går att använda ändå men andra plagg blir helt fel. Dessa skänker jag till Röda Korset. Alltid är det någon som kan använda dem.

Så säg inte att storleken inte har betydelse för de har den. Det gäller bara att hitta vilken storlek kläderna skall ha när jag beställer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar