Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 20 mars 2014

All stress.....

Väntar bara på att någon skriker ASKUNGEN!!! det är så det känns just nu. Jag jobbar heltid och samtidigt skall vi städa ur en hel gård, samtidigt som jag krigar mot hjärnspökena som bara vill lura mig till sockerfällorna.

Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker göra så är omgivningen aldrig nöjd. Det är inte bråttom bara det är gjort förra veckan. Inte undra på att man bara vill dra långt bort.

Jobbet skapar stress, vi är en heltid kort och ändå skall vi hinna samma arbete. Det får ta den tid det tar får vi till svar. Det skapar merarbete i form av telefonsamtal och dom samtalen kommer till oss.

Jag reagerar på stress direkt och blir arg. Om alla försökte åtminstone!! men inte ens det är möjligt. Sitter jag på jobbet borde jag vara hemma och rensa gård. Är jag hemma och rensar gård borde jag jobba. Min flextid är snart uppäten. Tack och lov att mina arbetskamrater förstår att jag behöver vara ledig med kort varsel ibland.

Jag sitter på jobbet tidiga morgnar för att samla tid så att jag sen kan ta ledigt när det behövs. Mitt i allt detta vill jag egentligen skita i allt och åka till stallet. Det är bland hästarna jag vill vara och försöker att inte släppa på det men det är svårt.

Stressen gör mig yr, jag kan inte ställa mig upp från sittande på en stol till stående utan att det snurrar och omgivningen glider bort. Jag har ont i kroppen och feberkänsla. Lätt irriterad och gråtmild. Sover som en skit och har svårt att koncentrera mig. Blandningen mellan stress och avgiftning av mjölkprodukter gör att min kropp snart säger upp sig.

Helt ärligt vet jag inte hur detta kommer att sluta. Jag vill inte prioritera bort mitt tillfrisknande heller men ju nu vet jag inte om jag orkar tillfriskna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar