Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 22 mars 2014

Hantera sig själv

Det är inte helt lätt att hantera sig själv. Jag har flera gånger önskat att någon annan skulle ha vårdnaden om mig. Dock blir jag påmind gång på gång att jag är ansvarig för mitt eget liv. Skit också!!!

Ja jag har ju börjat ta tag i mitt liv. Eller en del av det i alla fall. Jag fick möjligheten att ha en sponsor någon vecka. Hon lärde mig en hel del och jag har alla anteckningar kvar. Jag behöver läsa dem om och om igen. För tillfället har jag ingen sponsor men försöker läsa litteraturen och förstå vad som händer och hur andra har gjort.

FAA har telefonmöte två gånger i veckan. Torsdagar på kvällen och söndagar på förmiddagen. Mina söndagsförmiddagar är vigda åt hästarna och det vill jag inte ändra på. Torsdagar försöker jag ringa för att få stöd och motivation till att fortsätta.

Jag har ett par programvänner som jag kan ringa om det krisar. Frågan är bara när det är kris? det är då jag drar täcket över huvudet och tycker synd om mig själv. Tänker många gånger att det är i alla fall ingen som vill höra på mig. Dock har jag fått bekräftat av vännerna att de lyssnar gärna och det hjälper mig. Det skall bara bli av att jag lyfter luren. Har dock ringt en av dem =)

Ja vad är kris? Det är just nu! när jag är så sötsugen så att jag skulle kunna mörda någon. Jobbigt läge för dem jag bjudit hit i kväll :D

Förstår inte varför det är så jobbigt nu. Det är värre än på länge! klarade dock att gå och handla utan att trilla dig. Blir ibland arg på mig själv för att jag inte kan bete mig men det är inte jag som gör fel, det är mitt beroende. Jag vill göra slut med mitt beroende men det går inte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar