Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

måndag 17 mars 2014

Avgiftning

Ja att avgifta kroppen är det svåraste och mest tålamodskrävande som jag har gjort. Och det är inte bara en gång utan många gånger. För varje gång blir det svårare och tar längre tid.

Kroppen verkligen skriker efter det som triggar igång en. Oftast faller jag på naturgodis. Det är så där lagom nyttigt och "ofarligt" för alla utom för mig. Yoghurten som är kring nötterna gör det omöjligt för mig att stå emot. Nötterna i sig innehåller för många kolhydrater för att jag skall kunna äta dem. Blir det dessutom en massa choklad eller yoghurt då blir det alldeles för mycket. 

Sedan är det flera dagar av rastlöshet, ångest och en känsla av sug. Okoncentrerad och svårt att få något gjort. Vill bara att tiden skall gå så att det värsta lägger sig.

Det gäller att ha sanerat hemma så att inget finns och sen är det bara att härda ut och ringa vänner som förstår.

Det jag tycker är svårast är avgiftningen från mjölkprodukter. Jag tror jag blir galen. Det suger hela tiden och jag kan komma på mig själv med att längta efter stekt mat. Jo jag har ju stekt i smör, just nu är det olja för att slippa förhandla. Alltså finns det inget slut på detta? Kommer jag att kunna äta något alls? Ser snart hur jag klättrar på väggarna och det ger inte med sig. Har varit utan mjölkprodukter i 14 dagar och det känns verkligen ingen skillnad =(

Ett rent helvete i ordets rätta bemärkelse. Du skall bli ren och det ger dig ett helvete!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar