Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 4 mars 2014

Så svårt att bara göra

Tänk egentligen så svårt det är att lyfta luren och ringa och bara prata med någon. Det behöver inte finnas en anledning mer än att jag behöver prata. Ändå gör jag inte det. Jag tar helt enkelt inte ansvar för att jag får det jag behöver.

Jag gräver hellre ner mig ännu längre och tycker ännu mer synd om mig själv. Ja vem f*n mår bättre av det? Inte jag i alla fall. Måste ta mig i kragen och faktiskt ringa någon. Tiden springer iväg de få gånger jag ringt någon.

Ingen annan kan ju veta när jag vill och behöver prata? jag är inte tankeläsare och troligen ingen annan heller. Tyvärr är det en del av baksidan på denna sjukdom. Isolering. Jag måste försöka bryta den!

Jag aktiverar mig med något för att inte hinna tänka men det är kanske just det jag behöver. TÄNKA!!

Några saker att tänka på ett par dagar:


  1. för vem gör jag det här?
  2. vilka förändringar bör göras?
  3. hur skall förändringarna genomföras?
När detta är utrett så har det nog gått mer än ett par dagar. Under tiden tror jag att den här bilden får spegla alternativen... 

Visa 1621849_10203324980512419_585231967_n.jpg i bildspel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar