Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

måndag 30 september 2013

Dagens träning och dag två utan socker

Uppdateringen av dagens träning går inte bra, det är bara att inse. De verkar som om jag knappt tränar alls om man bara tittar på dem uppdateringarna. Men lite oftare än så rör jag på mig i alla fall. Så dagens träning får bli när de finns något extra att säga =)

Idag är det måndag och mina måndagar består av gympa. Leder landgympa för ett gäng härliga människor. Idag var vi hela 17 stycken. Då skall tilläggas att måndagar är den kvällen då det är gympa i nästan varje bygdegård. Så konkurrensen är stenhård!!

Mina gympadeltagare har sådan energi så i kväll har jag tagit lite av den. Jag tror inte att de kommer att märka någon skillnad men jag känner mig en aningen mindre trött just nu. Att träffa sådana glada människor gör mig gott det är ett som är säkert. Synd är dock att det är två timmar en gång i veckan och det som dränerar är ca 8 timmar om dagen och kallas arbetskamrat.

Dag två utan socker och det är min värsta dag, den och dag tre. Vilket är i morgon ;) Urk!! Men jag har klarat dag två och äter nu ett ägg och dricker te efter gympan. Sötsugen och rastlös men det är bara att krypa i säng. Hemmet är sanerat så det är ingen ide att börja leta. Ännu i alla fall. Jag ska klara det denna gång också. Det har jag gjort förut, svårigheten är att hålla sig på vägen sen när tröttheten och stressen stryper mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar