Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 1 oktober 2013

Dagens träning 131001

Idag sitter jag på jobbet och får helt plötsligt en sådan lust att ut och springa. Det är länge sedan jag sprang och jag har inte haft någon längtan efter det heller. Men som jag sitter på jobbet kom den längtan. Då tackar jag för att vi har flextid och jag kan vänta in klockan 15 och gå hem. Egentligen har jag gjort mina timmar men det kan ibland bli surt om man går tidigare. Så jag sitter oftast kvar den tid jag måste. Pluss på flexen plockas ut vid bättre tillfällen.

Hem i raketfart och på med springkläder innan lusten går över. Regnet hänger i luften men det gör inget så länge det inte kommer ner. Springer ca 15 minuter och sedan är jag ganska rå i halsen då det är kallt ute och jag är inte härdad för det.

Känner mig lite bättre just nu och inte lika trött. Kroppens egna lyckohormoner far just nu runt i min kropp och det får de gärna göra ett tag till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar