Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

måndag 21 oktober 2013

Jag kan äta

vad jag vill!! MEN inte idag. Skall jag vara helt ärlig så stämmer inte det heller. Jag kommer inte att kunna äta kolhydrater i "normal" mängd igen. Men den tanken klarar jag inte av. Så jag intalar mig själv att jag kan äta vad jag vill, bara inte idag. Då är det en ny förhandling i morgon och jag är förhoppningsvis lika klok då. Och väntar till en annan dag.

Jag försöker fokusera på vad jag KAN äta och inte på allt jag inte kan äta. Jag kan äta goda köttbitar med gräddsås. Jag kan äta härliga fräscha sallader med tillbehör i form av kött, fisk eller fågel.

Jag kan inte äta lasagne med massor av ost, potatisgratäng, rostad fralla med marmelad och ost. Inte heller chokladmjölk och leverpastejmacka. Ingen glass, godis, chips, kaffebröd eller kex.

Jag fokuserar på vad jag kan äta men vissa dagar är det svårt.

Jag vill, jag kan och jag ska!!! Vila och komma tillbaka starkare än någonsin :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar