Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 15 oktober 2013

Tjänsteresa

I morgon, innan tuppen vaknat, bär det av mot Visby och flygplatsen. Vidare till Arlanda och tåg till Falun. Kul ska de bli. Vi ska träffa andra personer som jobbar med samma sak som vi gör. Räknar på hemtjänstavgifterna, har samma verksamhetssystem som vi har och som dessutom har utförd tid. Något vi vill införa så snart som möjligt. De har jobbat lite längre i verksamhetssystemet och vi hoppas kunna lära oss något av dem. Då kan vi hjälpas åt att utveckla vidare sen. Tillverkarna är inte helt lätta att ha att göra med. Svar som "Det går inte!" är vanligare än "Det fixar vi" men när vi är klara kanske vi har fått dem lite mer positiva. Vi kommer att övernatta på hotell när vi nu är iväg.

Det som är tungt och tufft med denna resa är tröttheten. Jag hoppas kunna sova på tåget och vara lite pigg när vi kommer fram. Idag har jag varit så trött så att jag höll på att somna på vägen till jobbet. Det har aldrig hänt tidigare men ner med rutan och frysa en stund så gick det bättre. Läskigt var det!!

På fredag när vi är hemma igen skall jag till doktorn. Det är med blandade känslor som jag går dit. Efter rådet av företagshälsovården så gör jag det men är ändå fundersam på vad jag vill ha ut av det. Vissa dagar (läs oftast) är jag så trött, nedstämd och omotiverad så jag skulle kunna gå hem direkt. Stressen är ju som den är och jag hoppas att jag nu får möjlighet att lära mig hantera den. Om jag orkar det, där är nästa problem, att orka ta tag i saker. Fredagens besök får utvisa hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar