Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 12 september 2013

Det gick inte så bra!!

Nästan två veckor på jobbet och energin är slut. Vi har ett stort arbetsmiljöproblem på mitt jobb och all energi går åt till det. Då märker jag direkt vilken effekt det har på mig. Sötsuget kommer som en räkning på posten. Man vet att den är på väg men ogillar varje gång den dyker upp.

Idag kunde jag inte motstå frestelsen att smaka på sådant som jag normalt inte äter. SUCK!! Jag måste bli bättre på att se varningstecknen och ha en bättre handlingsplan för att klara dessa tillfällen. Jag önskar ibland att någon smällde mig på fingrarna när jag åt sådan jag inte skall. Problemet är ju bara att jag smyger med det och då är det inte lätt...

Så nu är det bara att ruska upp sig själv och börja den långa och otrevliga vägen tillbaka. Jag var på god väg men det gick inte hela vägen! Tänk hur många gånger man kan köra i diket och sen får ta sig upp igen.

Frustrationen över att det är mitt arbete som skapar en del av detta infinner sig. Hade inte min energi gått åt till jobbet hade jag kanske kunnat hålla mig bättre på banan. Ja det är inget att gräva ner sig i men förbannad blir jag i alla fall.

Ha en skön torsdagskväll!!! själv tänker jag sätta mig på hästryggen och njuta. Kriget med sockermonstret får jag spara till i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar