Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 28 september 2013

Sover och äter i sömnen



Ja nästan så är det idag. Vaknade tidigt när klockan ringde. Det är lördag och därmed spinning. Idag var det folk bokade så då var det bara för ledaren att stiga upp.

Äter frukost bestående av omelett på 2 ägg och 1 msk grädde och 2 msk vatten. Mätt och belåten traskar jag till gymmet. Första spinningpasset för denna termin och jag är skapligt laddad, trött med laddad. Spinningpasset går bra. Hem och äta något, det blir kokta ägg och lite köttfärssås sedan jag gjorde matlådor. Kaffe till efterrätt.

Trött som bara den, inte sådär trött som man borde bli efter 60 min spinning utan trött i huvudet. Orkar inte hålla ögonen öppna utan lägger mig på soffan. Tror knappt jag hinner landa innan jag sover.

Vaknar till och går ut i köket. Hittar bullarna som jag hade till bjudningen i torsdags. Tanken var att gästerna skulle ta bullarna med sig men så blev det inte. Skulle lägga dem i frysen men inte heller det hade blivit gjort. Kommer på mig själv med att äta upp bullarna och skölja ner med vatten. Hur gick det till? Jag äter inte bullar och inte var jag hungrig heller. Jag bara åt ändå :( Jag blir så trött på mig själv! Jag kommer inte att kunna må bättre om jag gör så här gång på gång. Nu är bullarna slut och det återstår några jävliga dygn när det skall ur kroppen.

Jag får göra ytterligare sanering av skåpen, det har bevisligen smugit sig in saker jag äter upp men inte borde. Sedan får jag göra en matplan till de närmaste dagarna (till att börja med).

Trött igen, ligger på rygg i soffan och skriver, inte direkt praktiskt men det går. Försöker hålla ögonen öppne men det är svårt. Sover nog vidare till det är dags för kaffe hos mamma.

Bilden här skall jag nog trycka på en tröja tror jag ;)


Lånad från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar