Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 27 september 2013

Företagshälsovården

Ja dit gick jag i tisdags. Pratade en massa och jag fick rådet att prioritera. Det har jag fått av vänner tidigare och har inte lyckats med det då men nu kanske jag inte har något val. Jag är konstant trött och känner mig många gånger nedstämd och likgiltig inför saker. Det är absolut inget bra tecken säger hon på företagshälsovården. Det här behöver vi hjälpas åt med tycker hon. Jag vet dock inte i vilken ända jag skall börja.

Jag har inte gjort något sedan i tisdags. Eller de har jag visst. Går ju starta eget utbildning och den är på onsdagar så den genomförde jag. Likaså var jag på möte med Sudrets HC styrelse på tisdagskvällen. Jag har bestämt att jag går ur den styrelsen också. Det tar inte många timmar att sitta på möte men vetskapen om att jag borde engagera mig mer i evenemangen runt hockeyn gör att stressen bygger på. Jag kommer ändå inte att ha den tiden i fortsättningen heller.

Jag måste ta hand om mig och se till att fylla på med energi. Det har jag inte gjort på flera år och vet, ärligt talat, inte hur man gör??? vad ger energi?? jag får fundera på det och se vad jag kommer fram till.

Jag vet vad som tar energi och det är mitt arbete och alla gnälliga människor. Varför gnälla och tycka att alla andra skall. Gör de själv istället. Jag skall nog börja gnälla jag också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar