Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

söndag 22 september 2013

Dagens träning 130922

Ja träning och träning. Det var kanske att ta i. Fast jag har varit uppe på hästryggen och vi har travat en stund. Men vi var lika sega båda två. En bra bok och soffan var nog vad både hästen och jag önskade.

Kroppen är seg men jag trodde benen skulle vara värre. Kanske skall vara tyst till i morgon ;) Dock har överkroppen fått sig en ordentlig omgång. Axlarna värker, det innebär att boxningen och armhävningarna gjorde susen på mina svaga axlar. Jag som faktiskt tycker att det är kul att träna axlar hade hoppats på mindre värk i dem. Bröstmusklerna ska vi inte heller prata om. Armhävningar är effektivare än vad jag vill inse, ja boxning också.

Sedan kan jag meddela att nysa inte tillhör mina favoritaktiviteter idag. Träningsvärk i magen gör att nysa är smärtsamt. Fast då vet jag att jag har magmuskler och att de just nu är vakna.... Då gäller det bara att underhålla dem så att de inte somnar om.

I morgon är det dags för gympa igen. Hoppas att kroppen inte är lika seg (hoppas kan man alltid). Misstänker dock något helt annat. Men men jag brukar köra med mottot "le bara så vet ingen hur ont det gör" det håller säkert i morgon också!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt motto! Det ska jag tänka på nästa gång det känns tufft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de bra ;) det har jag klarat mig på många gånger :D

      Radera