Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 24 september 2013

Stress, stress och åter stress

Känner att jag har så mycket stress i kroppen just nu så allt är bara jobbigt. Det spelar ingen roll om det är sådant som egentligen är kul eller sådant som inte är kul. Allt är bara jobbigt och övermäktigt. 

Det är förändringar på jobbet som påverkar mig rejält men jag känner inget engagemang i det. Jag väntar på order fast jag egentligen är en person som driver frågor. Arbetsmiljön är tuff och har så varit en längre tid. Det tar sådan energi av mig och så skapas mer förändringar. Jag gillar egentligen förändringar men känner att just nu har jag ingen kontroll längre.

Det här gör då att jag är sötsugen hela tiden. Så länge jag inte har ro i kroppen så får jag heller inte ordning på sötsuget. Skall prata med företagshälsovården i morgon och hoppas att hon kan hjälpa mig att få lite struktur på saker och ting. Jag vet att det är mitt liv och mitt ansvar men just nu önskar jag att någon annan hade vårdnaden om mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar