Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 17 september 2013

Usch och fy

som jag mådde i går. Kallsvettig, hjärtklappning, okoncentrerad och allmänt väck i huvudet ungefär. Måndagar är den dagen när jag leder gympa. Som tur är går en hel del av det på rutin. Hade det varit en ny sak att genomföra då hade det behövts mer koncentration. Hur kommer det sig då att jag väljer måndag som startdag? Jo just för att jag har gympan, jag har något att sysselsätta mig med under kvällen. Jag slipper slita ut golvet vid kylen. Jag kan göra något annat. Det är skönt tycker jag men samtidigt är det svårt att fokusera på det jag skall göra. Men deltagarna är ganska vana vid att jag kan vända på saker. Det gör jag även om jag inte är i en avgiftningsperiod. Så jag hoppas att de inte märkte för mycket av min virrighet.

Idag är det tisdag och jag är fortfarande matt i kroppen. Hjärtklappningen är kvar och nu fryser jag istället. Har dessutom spänningskänningar i hela kroppen. Sitter som bekant på helspänn på jobbet och axlarna har nu snart vuxit fast på öronen ;) vilket nu har resulterat i spänningshuvudvärk kombinerat med slöhet från avgiftning. Gissa att Kicki är på topp på sitt jobb.

Har också gjort klart för chefen att en hel del av hur jag mår och ramlar tillbaka till sockret beror på att jag inte har energi nog att jobba med det problemet utan att jobbet tar mer energi än vad jag har. Kanske inte gör så stor skillnad men då har jag klargjort det i alla fall. Jag kan inte skylla problemet på mitt arbete men mitt arbete påverkar hur jag mår det kan ingen ta ifrån mig.

Hur mår ni? har hösten kommit??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar