Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 3 september 2013

Vitkålsspagetti med baconsås

Kvällsmaten idag bestod av vitkåsspagetti och baconsås. Jag bifogar ingen bild då jag lyckades få såsen att dela sig så den ser ut som vattnig omelett.... :( men smakar gott =)

Jag började med att skiva baconen och steka den. Sedan rev jag vitkålen med osthyvel, tycker det blir lagom grovlek på "spagettin" då. Kokade upp vitkålen i lättsaltat vatten.

Hällde sedan lika delar grädde och vatten i en kastrull (det var nog vattnet som ställde till det så att det inte blev någon bild) och två ägg. Vispade ihop och lät det koka. Vispade nästan hela tiden så att det inte skulle fastna i botten på kastrullen.

När baconen är knaperstekt och såsen är lagom tjock så öser jag upp baconen med en stekspade som är hål i. Då kan fettet rinna av och stanna i stekpannan. Blandar sedan ihop baconen och såsen. Smakar av och kryddar med peppar. Eventuellt salt, det beror på hur salt det blir av baconen.

Sedan häller jag av vitkålen och det är klart att servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar