Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 14 september 2013

Planerar och planerar

Jag trillade dit på frukt i torsdags.

Nu försöker jag hålla mig ifrån sådan som jag inte äter men det är svårt nu. Jag planerar för att börja vandringen upp på rätt väg igen. Vandringen börjar på måndag.

Jag har inte frossat i sötsaker sedan i torsdags men kan heller inte undvika det helt. Frossa i sötsaker innebär för mig att jag tappar kontrollen och äter enorma mängder av sådant som jag inte äter. Just nu äter mer mjölkprodukter än tidigare och äter gärna hallon och grädde. Det fungerar inte för mig när jag är på väg ur sötsuget. Hallon kan fungera annars men endast om jag skött mig till 100% innan. Vilket jag inte har gjort nu.

Idag planerar jag och skapar alternativ till min plan. Eftersom den inte fungerar måste jag uppdatera den. Jag får försöka hitta andra sätt att förbereda mig på attacker av sötsug. I morgon är det utrensning av allt som kan tänkas krascha min kost igen.

Idag har jag hjärtklappning och svettningar men ännu är det uthärdligt. Jag vet varifrån det kommer och jag vill få bort det! Jag vet att jag lyckas med det bara jag härdar ut =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar