Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

onsdag 1 januari 2014

Nyårslöfte?!?!?!

Ja frågan är om det där med nyårslöfte är något att hålla fast vid. Det sägs ju att man inte skall hålla fast vid sådant som inte fungerar ;) Eller det kanske handlar om att det inte är rimliga löften som avges.

Många år har jag sagt att jag skall äta rätt och träna mer. Hur har det gått då?? nja inte så värst bra kan vi säga. I år använder jag en något annorlunda strategi. Iden fick jag av Kalle Moraeus på julkonserten. Han hade ett nyårslöfte som han alltid kunde hålla och det var att han inte skulle åka vasaloppet. Det nyårslöftet skall jag också ha och jag lovar att jag kommer att kunna hålla det. Såå skönt att veta att ett nyårslöfte går vägen i alla fall.

Annars kommer mitt löfte till mig själv vara att försöka lyssna mer på min kropp. Det är definitivt inte min starka sida. Jag börjar redan i morgon med att boka tid till osteopat och se om hon kan hjälpa mig med all denna värk. Sedan kommer jag att åka till jysk och köpa en ny madrass som påminner om tempurmadrassen. Så trött på att vakna flera gånger per natt av att kroppen värker!!

Sedan har jag lovat mig själv att må så bra som möjligt med allt vad det innebär. Andra år har jag sagt att jag skall gå ner x antal kilo men i år har jag en ny strategi. Jag vet nu att jag går ner i vikt om resten av kroppen mår bra. Inga kolhydrater och mindre stress och jag når mitt mål. Tänk så underbart det skulle vara om jag kunde nå målvikten i år. 10-13 kilo till som skall bort. Det borde vara klart till påsk ;) men det får vara klart när det blir klart.

God fortsättning på det nya året! Det här är det året då DU tar över ditt liv =)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar