Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 9 januari 2014

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv...

Jul och nyår ställde till det rejält för mig. Jag får ingen ordning på min kost och jag har fastnat i att de gör skit det samma. Jag vill inte snubbla på målsnöret. Jag vill inte gå upp alla kilon igen. Jag vill inte, jag vill inte.

Nej men byt fokus då! Vad vill du? Jag vill vara frisk. Jag vill vara sockerfri. Jag vill må bra. Jag slåss just nu med dessa djävulska hjärnspöken. "Du kan börja i morgon" "Du behöver handla..." Jag behöver inget mer än att låta bli det där.

Jag har nu ätit "riktigt" mat, förvisso med lite mjölkprodukter i men det kan fungera. Ibland. Det får bli ändring på vad jag gör nu. Jag kan inte hålla på så här. Jag kan låta bli att äta det jag inte tål. Det kan jag göra.

Det är så många spöken som håller min hjärna ofokuserad. Jag får börja med att stänga av alla dem och bara koncentrera mig på mig själv. Det har jag aldrig gjort men det kanske är dags för det nu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar