Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 23 januari 2014

Dag 2

Bloggar nu på telefonen och så får vi se hur de går.

Dag två är det alltså idag. Har hållit mig till planen men sötsuget har gjort att jag öppnat kylskåpet många gånger. Borde kanske sätta upp en räknare på dörren ;)

Jag har bestämt mig för att ta reda på mer om 12-stegsprogrammet för sockerberoende. Jag vill inte inse att jag behöver hjälp men efter det samtalet kanske det klarnar. Jag vill bara bli frisk!!!!! Jag vill leva som alla andra!!! Men jag är jag och då är det utifrån det jag får skapa framtiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar