Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 2 januari 2014

5:2 uppdatering

Hur går det med 5:2 egentligen? Lite svårt när det varit jul och nyår men har försökt få till någon dag i veckan i alla fall.

Fasta går bra och jag som tidigare blivit arg om jag inte fått mat enligt mat- och sovklockan har ännu inte fått något utbrott. Jag klarar mig fram till halv 10 och äter då två ägg. Då har jag varit i gång sedan tjugo i fem. Sedan är det te till lunch och kaffe vid halv tre.

Den stora nackdelen är att jag fryser som en toka dessa dagar. Raggsockor på!!! Det är inget konstigt egentligen eftersom kroppen inte har någon energi men det är väl inte meningen att jag bara kan göra detta på sommaren ;) Dricker te och kaffe för att hålla värmen. Gissa vilken drivande effekt det har... Får snart dra in datorsladden på toaletten :D

Fastar faktiskt bara när jag är på jobbet. Litar inte på mig själv att jag låter bli kylskåpet när jag är hemma. Fastar jag på jobbet är det två ägg som får åka med och inget annat och då har jag heller inget annat att äta.

Sedan är jag inget vidare bra på att räkna kalorier. Vet inte om jag kommer upp i 500 kalorier på fastedagarna. Måste sätta mig in i det för jag vill ju inte avstanna i viktminskningen bara för att jag testar detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar