Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 25 januari 2014

Dag 4

Godis hade inte varit dumt! Kroppen skriker sörsaker. Hjärnan spelar mig ett spratt. Min diskussion med min hjärna kan se ut så här:

Hjärnan: Kicki du måste äta
Kicki: nej du åt precis
Hjärnan: godis är gott
Kicki: ja det är det men det äter inte jag
Hjärnan: en bit kan du ta
Kicki: nej det finns inget godis hemma
Hjärnan: gå till affären
Kicki: nej för det är inte säkert att jag kan låta bli det jag inte äter
Hjärnan: jodå du kan bara köpa lite och sen spara
Kicki: nej för du lurar mig
Hjärnan: skulle jag aldrig......
Kicki: nej jag går inte!
Hjärnan: du behöver duskmedel!
Kicki: nix de behöver jag inte
Hjärnan: frimärken?
Kicki: nja kanske. ...

Så här kan det hålla på. Det verkar inte så svårt men när din hjärna försöker övertyga dig och du börjar tveka. Då är det mycket svårt att stå emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar