Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

onsdag 22 januari 2014

Dag 1



Som jag skrivit tidigare så är det upp och ner i mitt liv just nu. Det innebär också att det är otroligt svårt att hålla kosten. Hjärnan har ännu inte släppt tanken på att sötsaker löser allt :(

I går ramlade jag dit för tredje dagen i rad. Jag kan ännu tycka att glass (det jag åt i går) och naturgodis är bland det bästa som skapats av människan. Jag klarar dock inte av att stanna i tid. Det är ju lixom det som är problemet.

Idag har jag börjat om. För vilken gång i ordningen spelar ingen roll. Det är varken första eller sista. Det jag är glad över är att det "bara" varade i 3 dagar och att jag inte tappade kontrollen fullständigt.

Idag är alltså dag 1 jag har ätit enligt min plan, vilken består av att inte äta sådant som jag blir sjuk av. Jag har ätit sådan man som gör mig frisk. Suget finns jag lovar men just nu håller jag emot. Jag har städat och nu sitter jag här och skriver. Sen är det sängen som gäller. Kanske lite tidigt men det är tröttande att tänka på att inte gå på affären. Hemma finns inget just nu, det åt jag upp i måndags.....

På återhörande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar