Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 21 november 2013

Socker och sötsug

Ständigt sötsugen. Det måste inte vara godis utan det går bra med bröd också. Var jag än är och vad jag än håller på med så kommer sötsugen från ingenstans. Just nu är det lite mer än vad jag känner att jag klarar av. Jag vill kunna slappna av och gå på affären. Idag fick jag gå och handla och faktiskt så kom jag på mig själv med att stå vid naturgodiset. Men jag hade inte hunnit plocka i något ännu.

Försöker äta rätt och undvika allt det som triggar mig men det är svårt. Fokus ligger just nu på jobbet och att klara det. Har prioriterat bort en hel del från min fulla kalender och vad svårt det är att inte packa fullt igen. Allt detta tar energi. Det positiva är att jag tycker att medicinen gjort lite nytta. Jag är inte lika spänd längre. Det är ingen fiolsträng som vandrar runt i mina skor. De två senaste nätterna har jag sovit skapligt gott, bättre än på länge och då har jag dessutom handen i paket. Så om sömnen blir lidande nu så kan jag förklara det. Jag kanske ska ha handen i paket för att sova gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar