Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 2 november 2013

Snart måndag...

Ja snart är det måndag igen och jag har redan avverkat två veckors sjukskrivning. Visste att det skulle gå fort men inte så här fort. Har vilat så mycket jag har kunnat. Gjort saker som fallit mig in just då. Försökt vara ute i naturen så mycket som möjligt. Både på egna ben och på hästben ;)

Första veckan var full av stress, början på andra veckan var något bättre och nu är stressen på väg tillbaka. Varför? jo det är måndag snart.

Medicinen har gjort mig lite bättre i sinnet. Allt är kanske inte lika svart längre utan börjar få en gråare ton. Allt är grått i det här regnet men jag tror ni förstår hur jag menar...

Det trista med pillren är att jag ännu mår illa av dem. Frukost går bra men sen efter ca 1 timme kommer en våg av illamående. Ibland så att jag måste sätta mig ner och djupandas och hoppas att inte frukosten kommer tillbaka. Återigen går jag och mår småilla hela förmiddagen. Lunch får jag tvinga i mig och åta kan jag egentligen inte fören på kvällen. Trodde att det skulle gå över men inte ännu på nästan tre veckor...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar