Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

fredag 22 november 2013

5:2

Jag har trillat dit, precis som många andra. Jag testar 5:2 metoden kombinerat med lchf och utan socker/sötningsmedel. Hängde ni med :)

Min dag idag:
4:40 klockan ringer men jag vill inte kliva upp
4:50 kommer ur sängen, morgonbestyr och ett stort glas vatten (0,5 liter)
5:50 åker till jobbet, gasar lite mycket, Förlåt.
6:35 på jobbet, dricker kaffe och funderar ut dagens arbete.
9:30 kaffe igen och två ägg. Började bli hungrig men inte alls så farligt som jag trodde.
12:00 lunch, fick bli en kopp te för att hålla värmen
14:30 kaffe igen. Försöker att dra ner på det här kaffet men idag fick de bli så.
18:15 äter kvällsmat. räknat ut så att det blir lagom med kalorier. Maten består av köttfärssås, haricots verts, stekt svamp. Gott och jag började bli hungrig.

Nu kör det lite i magen men det är ju inte så underligt när den har varit arbetslös fram till nu.

Måste säga att det gått över förväntan idag. Trodde att jag skulle bli tokhungrig med tanke på att jag blivit det tidigare. Hoppas det fungerar ett tag till så kanske jag kan få fart på viktnedgången igen.

Nackdelar med 5:2 är ju att om du haft/har ätstörningar så kan det skapa problem så jag får vara uppmärksam. Jag vill verkligen inte tillbaka dit igen. Jag får tänka mig för och jag har pratat med folk i min omgivning. Börjar jag spåra ur och de märker de så får jag veta och det här är raka och ärliga människor så jag tror på deras hjälp.

2 kommentarer:

  1. Ska bli kul att höra hur det går! Min sjukgymnast trodde på 5:2, hon hade hört flera som det gick jättebra för...... jag är skeptiskt, som vanligt, orkar inte prova ngt nytt, kör på med mitt pulver o sen ska det bli LCHF. kram Annette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har inte gått ner många kilo. Däremot har jag sjunkit ihop i kroppen. Kläderna blir större vilket inte är så dumt de heller.

      Har kört med pulver tidigare men blivit "magsjuk" av det så det är ett färdigt kapitel för mig.

      Lycka till!
      Kram

      Radera