Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

tisdag 19 november 2013

Företagshälsovården och ledband i tummen



Vilken kombination, företagshälsovård och ledband i tummen.... Men det är vad veckan som gått innehållit.

Vi började med en genomgång på den psykosociala skyddsronden som vi hade gjort på jobbet tidigare. Samarbetsproblem och problem med kommunikation blev resultatet. Inget nytt alltså. Ingen visste vart mötet skulle landa och hur det skulle gå och vi var inte så mycket klokare när det var klart heller.

Sedan hade vi planeringsdagar onsdag och torsdag. Tuffa dagar och många känslor. Dock var inte hela gruppen samlad. Ny handlingsplan är upprättad och skall jag vara ärlig kommer inte den att fungera. Varför skulle den fungera när inte den andra gjorde det. Nu väntar vi faktiskt på något konkret. En riktig åtgärd som ger resultat!!!

Småhästarna från Lojsta Hed är hämtade och jag har under veckan stiftat bekantskap med dem. Söta små varelser =) och så i lördags var det dags för dem att få komma ut. Det är bra om det är ljust när de får komma ut så vi vet att det går att se och hitta dem. När detta var överstökat skulle vi ut med ett gäng hästar. Så mitt uppdrag blir (självvalt) att sitta på vagnen och hålla i en häst bakom. Brukar inte vara några problem. Inte så nu heller. Men något händer och jag kan inte förklara allt för jag förstår det inte själv. På vägen hem så travar vi lite och hästen jag har i handen följer med hyfsat bra först för att sedan stanna till. Då händer något med grimskaftet jag har i vänster hand. Så tummen vänder sig bakåt och smäller till med ett skott. Som att bryta en gren. Gör så fruktansvärt ont så jag mår illa och det känns som om jag skall svimma. Tittar på tummen och konstaterar att den inte är ur led i alla fall. Fortsätter dagens äventyr med unghästar som skall i vagn och sedan kuskfest på kvällen. Dagen efter är tummen blå/svart och svullen. Åker till akuten då jag inser att är den trasig kommer jag att få men för livet och det vill jag inte. En tumme är bra att ha...

När röntgen är klar visar det sig att jag har dragit loss ledbandet från benet. Eller ledbandet har dragit loss en flisa ur benet. Jag fattar inte att ledbandet inte har gått av eller att senan gjort det. Nej då brister det loss en bit av benet istället. Fördel sa doktorn, benet läger bättre än ledbandet. Så nu är det gipsskena i 10 dagar, tillbaka på röntgen och sen gips igen. Förutsatt att allt läker som det skall. Tre veckor totalt skall jag vara handikappad. För de är så de känns. Jag har svårt att skriva på datorn och egentligen sköta allt som hör till vardagen. Handen svullnar lätt och gipset skaver. Det blir ju inte heller lättare och bättre för att jag är envis och stannar på jobbet längre än jag fått order om....

Blivande boxare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar