Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

lördag 30 november 2013

Fastedagarna

Ja de där 5:2 är både svårt och inte. Trodde jag skulle vara mer hungrig de dagar jag fastar än vad jag varit. Det är svårt att motivera varför jag inte äter lunch på jobbet. Jag äter min frukost samtidigt som förmiddagskaffet och det fungerar bra. Sedan äter jag kvällsmat efter 18 helst närmare 19.

Svårigheten nu har varit att jag varit så sötsugen och stressad över jobbet så jag har fallit igenom flera gånger både på fastedagar och vanliga dagar. Så nu är det en kamp att komma på banan igen.

Jobbet ställer till en hel del och jag kan bli så irriterad att det är okej att en i gruppen får må dåligt och inte vi andra. Ja de mötet vi hade får nog bli refererat i ett eget inlägg när jag orkar skriva det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar