Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

söndag 15 maj 2016

Ordning! ! !

Ja nu måste det bli lite ordning på kosten igen. Det är inte direkt så att jag fuskar men portionerna har blivit större och jag små äter utan att vara hungrig.

Det är säkert lätt att tapp rutinerna när man går hemma. Ändå försöker jag hitta någon form av ordning på dagen. Kylskåpet är dock för lätt att komma åt
Har känt ett sug i flera dagar så nu blir det ägg...

Jag vet vad som fungerar och inte så då rensar jag kroppen med ett par dagar med ägg. Låter säkert knäppt men det är mitt sätt att rensa. Ägg fungerar och ett par dagar klarar kroppen.

Får nog säga att jag mår bättre av att äta ägg ett par dagar än att känna sug med risk för återfall.

Någon som är med på att ställa tillbaka ordningen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar