Om mig

Sockerberoende och hetsätning är något jag lever med och försöker hantera. Här är du välkommen att följa med på min resa! Utbildar mig till kostrådgivare och sedan även till rådgivare för sockerberoende. Här kommer en blandning av träning, kost, LCHF, recept och annat smått och gott finnas. Sommaren 2015 blev jag sjukskriven för utmattning. Resan har börjat till att komma tillbaka. Välkommen att följa med =) På bloggen "viljanattlevalivet" kommer ni få följa utmattningen på ett mer ingående sätt. Det är en del av min terapi. Mailadress: sockerfrittliv@telia.com

torsdag 11 augusti 2016

Planerar....

När diplomet kom började jag och en vän fundera på vad som var skillnaden mellan diplom och licens. Enligt skolan där jag gått utbildningen så handlar det bara om vad skolan kallar det för att visa att eleverna är godkända. De upplevde dock att det var vanligare med licens inom gym branschen och därför har de nu uppdaterat sina utbildningar till att kallas både diplomerad och licensierad.

Jag har nu beställt till en licens så att jag kan säga att jag är både diplomerad kostrådgivare och licensierad kostrådgivare! Kanon tycker jag =)

När orken finns så håller jag på att planera hur företaget skall se ut. Skriva ner alla frågor som jag behöver ställa till mina kunder för att få så bra bild som möjligt. Fast jag ska ju ändå inte tjata ut dem. Det är svårt att tänka sig in i hur andra skulle vilja ha det. Jag skall ju hjälpa kunderna utifrån deras önskemål inte vad jag tycker är intressant.

Vilka förväntningar har du om du skulle komma till mig som kostrådgivare? Vilka frågor är du beredd att svara på? jag menar, det som rör kost är kanske inte så konstigt men finns det någon fråga du absolut inte kan tänka dig att svara på? det skall givetvis ha betydelse för kostrådgivningen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar